Cine il urmeaza pe Iisus
sa nu-si faca probleme cu ce vor hrani pe altii, sa le dea de mancare,
sa-i vindece, pentru ca in fiecare sarman si bolnav este EL, ii da chiar lui Iisus adapost, hrana si medicamente, iar acesta va spori si va inmulti in mainile lor totul.
Lectia zilei: cu cat esti mai generos, Dumnezeu va spori avutul casei tale, al tarii , regiunii...pentru ca al lui este marea si pamantul cu toti locuitorii lui, face ce vrea cu ele, le inmulteste si le sporeste dupa cum vrea, iar din tinuturile bogate intr-o clipita poate sa faca o mare sarata sau desert.
Lectia zilei: cu cat esti mai generos, Dumnezeu va spori avutul casei tale, al tarii , regiunii...pentru ca al lui este marea si pamantul cu toti locuitorii lui, face ce vrea cu ele, le inmulteste si le sporeste dupa cum vrea, iar din tinuturile bogate intr-o clipita poate sa faca o mare sarata sau desert.
Azi crestinii sarbatoresc nefericitul moment cand Irod porunceste taierea capului sfantului Ioan Botezatorul la cererea fiicei Irodiadei, sotia sa. Iisus cand aude acest lucru, de tristete se urca in corabie si pleaca undeva singur pentru a medita, dar este urmat de popor, gloata cum relateaza Biblia. Lui i se face mila de acesti oameni care il urmeaza pe jos, flamanzi si bolnavi. Ii vindeca, le predica si ii satura cu mancare. (inmulteste cei doi pesti si cinci paini. )
Sfântul
Ioan, Inaintemergatorul si Botezatorul Domnului a primit de la însusi
Domnul Hristos marturia ca el era cel mai mare dintre toti oamenii
nascuti din femeie si cel dintâi intre Profeti. Pe cind inca se afla in
pântecele mamei sale, el a tresarit de bucurie in preajma lui Mesia pe
care il purta in ea Prea Sfinta Maica a Domnului. La maturitate, el,
"de care lumea nu era vrednica" (cf Evrei 11:38), se retrase in pustiu,
acoperit cu o haina din par de camila si incins cu o curea de piele,
aceasta semnificând stapânirea tuturor pornirilor trupesti. Regasind,
ca un nou Adam, starea de armonie a firii noastre create pentru a se
dedica numai lui Dumnezeu, el se hranea cu cosasi si cu miere
salbatica, si isi tinea in contemplare mintea netulburata de grijile
acestei lumi. In anul 15 al domniei lui Tiberiu Cezar (anul 29), Ioan,
când a auzit Cuvântul lui Dumnezeu in pustie, se duse in regiunea
Iordanului, pentru a predica pocainta catre multimile care veneau la
el, atrase de viata sa ingereasca. El ii boteza in apele Iordanului in
semn de curatire de pacatele lor, si pentru a-i pregati sa il primeasca
pe Mântuitorul el ii indruma sa faca mai curând roade vrednice de
pocainta, decit sa se laude ca sint fiii lui Avraam. Reluând cuvintele
profetului Isaia, el le spunea : "Glasul celui care striga in pustiu.
Pregatiti calea Domnului, drepte faceti in loc neumblat cararile
Dumnezeului nostru. Toata valea sa se umple si tot muntele si dealul sa
se plece; si sa fie cele strambe, drepte, si cele colturoase, cai
netede. Si se va arata slava Domnului si tot trupul o va vedea caci
gura Domnului a grait". (Is. 40:3-5).
Pentru ca poporul se intreba daca nu era el Mântuitorul asteptat de atitea generatii, Ioan le spuse: "Eu va botez cu apa, dar vine altul mai mare decât mine, El va va boteza cu foc si cu Duh Sfânt". Curatenia sa si dragostea sa pentru feciorie erau intr-atât de mari incât fu considerat vrednic nu doar de a-l vedea pe Mântuitor, al carui Inaintemergator fusese pus, ci chiar sa Il boteze in Iordan si sa fie martorul descoperirii Sfintei Treimi.
Pentru ca poporul se intreba daca nu era el Mântuitorul asteptat de atitea generatii, Ioan le spuse: "Eu va botez cu apa, dar vine altul mai mare decât mine, El va va boteza cu foc si cu Duh Sfânt". Curatenia sa si dragostea sa pentru feciorie erau intr-atât de mari incât fu considerat vrednic nu doar de a-l vedea pe Mântuitor, al carui Inaintemergator fusese pus, ci chiar sa Il boteze in Iordan si sa fie martorul descoperirii Sfintei Treimi.
Sfântul Ioan medita fara incetare la Cuvintul lui Dumnezeu si le
considera pe toate ale acestei lumi ca nesemnificative in fata
respectarii Legii dumnezeiesti, a carei desavirsita intruchipare era
viata sa. De aceea nu se temea sa adreseze reprosuri aspre lui Irod
Antipa, tetrarhul Galileii, om lipsit de rusine si dezmatat care,
contrar Legii, se casatorise cu Irodiada, sotia fratelui sau Filip pe
când acesta din urma era inca in viata si avusese cu ea o fata,
Salomeea. Facindu-se mijlocitorul constiintei inveterate a pescarului,
Profetul ii vorbea in numele lui Dumnezeu : "Nu iti este ingaduit sa ai
ca sotie pe femeia fratelui tau". De aceea Irodiana nutrea in ea o
ranchiuna puternica impotriva lui Ioan si voia sa il omoare ; era insa
impiedicata de Irod care il proteja, ca barbat drept si sfânt, dar mai
ales pentru ca se temea de poporul pe care il cinstea ca pe un trimis
al lui Dumnezeu. In cele din urma Irodiada cea perfida isi atinse
scopul si facu astfel incit Profetul sa fie dus la inchisoare in
fortareata din Macheronte. Cind fu aniversarea zilei de nastere a
regelui, in apropierea Pastilor, acesta invita pe notabilii regatului
sau la un mare ospat, in timpul caruia toti se dedara imbuibarii si
betiei. Salomeea dansa cu voluptate in fata mesenilor acestui banchet
al slavei desarte, si ea placu privirii desfrânate a tatalui sau care
ii jura sa ii dea ca recompensa orice i-ar cere, chiar de-ar fi
jumatate din regatul sau. La sfatul mamei sale, tânara ceru sa ii fie
adus imediat pe un platou capul lui Ioan Botezatorul. Regele se simti
incurcat, dar din cauza juramântului sau, si pentru a nu-si pierde
onoarea in fata invitatilor, se decise sa il omoare pe Cel Drept.
Sentita fu pe loc executata, un soldat ii taie capul Sfintului Ioan in
inchisoare si il aduse imediat, inca sângerând, pe un platou, in sala
de ospat care adresa in tacere reprosul sau fata de slabiciunea
criminala a regelui. Salomeea prezenta mamei sale trofeul, cu aerul de a
spune : "Manânca, o, mama, trupul celui care a trait ca unul fara
trup, si bea sângele lui. Aceasta limba care nu inceta sa ne faca
reprosuri va tacea de-acum pentru totdeauna".
Ucenicii Sfântului venira sa ii ia trupul si mersera sa il ingroape
in Sevastia apoi se dusera sa il instiinteze pe Iisus. Abia mult mai
târziu Moastele Sfântului Inaintemergator fura regasite in mod
miraculor, pentru a raspândi harul asupra credinciosilor care li se
inchina.
Acest
act sângeros pare sa fi fost ingaduit de Dumnezeu pentru ca dupa ce a
fost Inaintemergatorul lui Hristos pe pamânt, Sfântul Ioan Botezatorul
sa fie de asemenea in imparatia mortilor si sa mearga sa instiinteze pe
mortii cei drepti de speranta in Mântuire, venirea apropiata a lui
Mesia care trebuia sa sparga prin Cruce portile si inchizatorile
Iadului.
Prin viata precum si prin moartea sa, Inaintemergatorul ramâne de
asemenea pentru toti Crestinii un Profet si un stapânitor al vietii
spirituale. Prin comportamentul sau ireprosabil, el ii invata sa lupte
pâna la moarte impotriva pacatului, nu numai pentru respectul dreptatii
si ascultarea Legii lui Dumnezeu dar si pentru a inainta in virtute si
curatia inimii. Orice constiinta cizelata prin meditarea asupra Legii
lui Dumnezeu se aseamana deci cu Inaintemergatorul si croieste "caile
Domnului" in sufletul care se caieste, pentru a-i da cunoasterea
Mântuirii (cf. Luca 1:76).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu