luni, 7 iulie 2014

Ziua a 7, din Povestea sufletului de Edgar Cayce !

  • 58.13 Dacă îţi vei opri piciorul în ziua Sabatului ca să nu-ţi faci gusturile tale în ziua Mea cea sfântă; dacă Sabatul va fi desfătarea ta, ca să sfinţeşti pe Domnul, slăvindu-L, şi dacă-L vei cinsti neurmând căile tale, neîndeletnicindu-te cu treburile tale şi nededându-te la flecării,...
  • continuarea o veti gasi in Isaia 58 care ne explica adevaratul post placut lui Dumnezeu !
  • 58 Isaia

In cea de-a 7 zi, Dumnezeu s-a odihnit. In interpretarea acestui pasaj din Geneza, Edgar Cayce ne spune la fel ca si in Biblie, ca Dumnezeu a binecuvantat creatia, opera sa.  El descrie in mod concret aceasta odihna drept o faza contemplativa, in care Mintea Fauritoare s-a oprit pentru ca scopul sau sa patrunda in tot ceea ce El a pus in miscare, incat totul sa devina Perfect in sine.
Sa devina un univers care se autoperfectioneaza, incluzand omul. Evolutie, cu un impuls spiritual, mai degraba decat unul material, vointa, inlocuind intamplarea oarba.
Ideea este pentru cei care nu au rabdare sa citeasca materialul pana la capat, ca in timpul zilei a 7 , a avut loc caderea zeilor, separarea de Dumnezeu, caderea in materie. Primul Fiu de Dumnezeu a coborat in plan material, ca forma eterica la inceput. De aceea simbolic in ziua a saptea nu ar trebui sa avem preocupari materiale.

Oricum ps.95 ne da cateva indicii cum ar fi : "ca nu oricine poate intra in odihna lui Dumnezeu,", decat daca este chemat pentru a primi binecuvantarea LUI. 

Evolutia nu creeaza nimic, doar reveleaza. Originea sa se afla inafara materiei, in mintea Creatorului. Evolutia tuturor ideilor s-a petrecut mai intai in Mintea lui Dumnezeu, inainte de a se materializa. Evolutia in universul fizic a inregistrat un inceput vizibil atunci cand Spiritul a patruns pentru prima data in materie, devenind ceea ce noi vedem in aceasta lume a noastra  tridimensionala drept regat al mineralului, vegetalului si animalului, in diferitele lor forme de expresie. Fiecare din aceste trei regnuri inferioare a precedat omul ( stapanul creatiei) si fiecare este imbibat cu forta spirit si nu cu suflet. Forta suflet i-a fost harazita numai omului spune Cayce.

In cadrul celor trei regnuri gasim o minte grup, sau o inteligenta colectiva. Mintea de grup se individualizeaza in diferite grade, mai ales printre speciile mai avansate, fara a avea insa ceea ce se numeste subconstient. Numai omul a fost daruit de ziditor cu o inteligenta tri-etajata, incorporata in constient, subconstient si suparaconstient.
Totusi Cayce ne informeaza din sursele sale ca destinul intregii creatii este acela de a atinge starea de Uniune cu Creatorul, inaltandu-se fara incetare catre acest ideal comun. Omul observa ciclul schimbarii pretutindeni si il numeste evolutie. cateodata poate avea loc si involutie. Acest lucru se petrece din cauza ca aici, in plan terestru , sunt in actiune forte distincte si influente care dezbina, prin conflictul dintre puterile opuse ale luminii si intunericului ( va amintiti ca planeta noastra sta 26.000 de ani in intuneric si doar 2000 de ani in lumina cand trece prin centura fotonica, lucru ce se petrece cam in perioada actuala )conflictul dintre bine si rau, viata si moarte, care au fost puse in miscare la inceputurile spatiului si timpului. 
Spiritul care penetreaza materia ramane o substanta pur spirituala, indiferent de influente, ramane pozitiv. Materia, la antipod fata de spirit nu ocupa un loc infinit, dar si ea a aparut din Mintea Creatorului, doar ca are nevoie de spirit pentru a-i da expresie, a se materializa. Existenta sa ca forma finita si negativa poate deveni reala, inteligibila doar daca este locuita de spirit, devenind astfel pentru forta minte ce salasluieste in ea, substrat de realizare a separarii sale de Dumnezeu.


Din lecturile lui Edgar Cayce  aflam ca omul adamic a aparut cu aprox.14.000 de ani in urma. Aparitia a avut loc prin proiectarea lui Amillus ( una din incarnarile lui Dumnezeu pe pamant) a cinci prototipuri similare in cadrul fiecaruia dintre cele cinci grupe rasiale aparute, care acum se apropiau de perfectionarea formei umane incarnate. La proiectarea lor initiala, fiecarei dintre cele cinci tipuri ale noii rase primare i s-a atribuit o legatura speciala cu unul dintre cele cinci simturi. Rasei albe i s-a dat vazul sau viziunea, celei rosii pipaitul si sensibilitatea sau simtirea, celei galbene auzul, celei brune simtul mirosului, celei negre simtul gustului sau satisfacerea poftelor. Ingerul Domnului spune ca la prima vama se judeca privirea cu ochii ,poftele, auzirea, mirosirea, pipairea. Coreland aceste doua texte din spusele ingerului la prima vama se judeca cele cinci rase, stadiul de evolutie la care au ajuns, cum au intrebuintat cele cinci simturi, doar in folosul dezvoltarii si satisfacerii invelisului de lut sau si pentru progres spiritual. Rasa alba cati vizionari are? Rasa rosie are sensibilitatea necesara pentru a simti entitatile angelice sau demonice ? rasa galbena si-a dezvoltat clarauzul ? rasa neagra si-a infranat poftele ? rasa bruna si-a dezvoltat simtul mirosului ? Toate rasele au devenit constiente de esenta lor supanaturala, si ca se pot maturiza ca instrument de cunoastere ? pentru ca noi nu suntem in forma definitiva, suntem in lucru. Asa cum ochiul a devenit transparent datorita luminii si pentru lumina, asa cum urechea s-a modelat in forma de acum datorita sunetului si pentru sunet, partea divina iesita din spirit face fiinta umana constienta de existenta spiritului in ea si in lume si-l face VIU. Pana nu dezvoltam aceste simturi in vederea cunoasterii extrasenzoriale, suntem ca si morti, traim doar pentru a ne satisface poftele carnale. Aceasta inseamna trezirea Hristului interior, sinteza tuturor elementelor si uniunea contrariilor.



 Omul adamic  ( noi insine) este compus din patru elemente principale plus un al cincelea. Apa este elementul pricipal din care este constituit corpul fizic, focul sau electricitatea aduce informatii la nivelul fiecarei celule a corpului, aerul mentine viata, pamantul invelisul nostru, locuinta de lut vremelnica. Al cincelea este spiritul prin care omul devine viu. Sufletul este al saselea element, e-ul superior. Simbolul acestui proces de transformare este hexagrama cu sase varfuri, sau pecetea lui Solomon, care reprezinta coborarea spiritului Creatorului care se uneste cu spiritul ascendent al omului pentru a forma o uniune perfecta ca la inceput. Acest simbol sacru mai este reprezentat si prin Arborele Vietii sau Arborele Sephirotic sau trezirea Hristului interior.

In loc de incheiere:



Scrisoarea unui 

- Suflet drag -



Vrei tu oare fericire?
Vrei tu pacea si-mpacarea?
Vrei sa afli zari din care 
Sa-ti vina inviorarea?

Vrei sa afli tu odihna
Sufletului zbuciumat?
Vrei lumina pentru cerul
Vietii tale-ntunecat?

Vrei dreptatea in umblarea
Si trairea la-olalta?
Adevarul sa-ti aduca
Fericirea lui inalta?

Vrei o viata fericita?
O viata adevarata,
Sfanta si desavarsita
Pentru-a ta viata toata?

Tine minte: in IUBIRE
Este unica scapare,
In IUBIREA care-n inimi
Are-a ei adanci izvoare...

Numai ea e-n stare-a-anvinge
Greul care ne doboara
Ca un soare nou in inimi
Si in lume sa rasara!
               Amin!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu