Citind Biblia cu atentie si ascultand sfatul Sfintilor parinti, studiindu-le viata constati ca au fost in ascultare tot timpul. Cu alte cuvinte si-au "amintit "ce au promis cand au plecat la incarnare pe pamant.
Veti constata citind cartea ca se fac multe incarnari:
fiecare pentru sine, pana va fi " mantuit" si pentru altii, ceea ce a facut si Iisus Hristos, Guvernatorul nostru Solar.
Nu toata lumea poate pricepe si accepta aceste destainuiri din cer, decat cei carora le-a fost dat. Fiecare se afla pe un anumit nivel evolutiv si in functie de acesta actioneaza conform cu experienta de viata ce trebuie sa o acumuleze.
De aceea avem sfatul Bibliei si al preotilor sa nu judecam pentru a nu fi judecati.
Cartea Din Tainele Vietii si ale Universului iti aminteste cine esti, de ce esti aici si incotro te indrepti !
Inchin aceasta carte celui ce fu inteleptul Khaladan, in casa caruia Domnul nostru Isus lua cea din urma cina in Ierusalim, cu ucenicii Sai, si care s-a incarnat in neamul nostru sub numele marelui carturar Bogdan Petriceicu Hasdeu.
Inchin aceasta carte celui ce mi-a luminat calea vietii, celui ce de-atatea ori: Arjuna, Parsepal, Razik, Malkisedek, Hermes, Moise, Osimandia, etc si totusi e stapanul suprem al acestui pamant.
M-am hotarat sa dau la iveala acest tratat pentru ca omu sa-si potoleasca intrucatva setea de a cunoaste marile mistere ce-l inconjoara Stiu de pe acum ca, dupa ce va parcurge cateva pagini, cititorul se va opri din lectura punandu-si intrebarea : "Dar de unde stie autorul cartii de aceste mistereale universului? Intrebarea e fireasca si merita sa primeasca un raspuns.Prezenta lucrarea este fructul comunicarilor entitatilor spirituale superioare, Lumini ale Cerului,care au prevelat adevarul catorva iubiti frati ai lor de pe pamant.La aceste comunicari am adaugat, in prima carte a lucrari cunostintele ezoterice publicate pana in prezent, in a doua carte vorbind doar cerul prin trimisii sai."
Totusi mediumnitatea si spiritismul trebuie privite cu anumite rezerve, intrucat Dumnezeu interzice categoric acest fenomen.
Chiar S.N. Lazarev trage un semnal de alarma la folosirea pendulului (radiestezie) povestind patania lui, cum a ramas chel, in urma folosirii acestuia pe o harta pentru a depista o zona radiata.
Metoda este periculoasa deoarece nefiind clarvazator, nu sti cu cine vorbesti si poti ajunge sa fi posedat de acele spirite de joasa vibratie.
În zilele noastre a ajuns o adevărată modă de lume mare şi,
fiind cea mai subţire dintre amăgiri, e şi cea mai primejdioasă rătăcire. Să
fim înţeleşi, Biserica nu tăgăduieşte spiritismul, ci-1 opreşte. Iată de ce:
spiritul care vine nu poate aduce nici o probă îndeajuns de convingătoare
despre fiinţa sau identitatea sa. Poate înşira dovezi după dovezi, arătând că
ştie lucruri pe care, ni se pare nouă, numai răposatul putea să le ştie, dar şi
îngerii răi, sau spiritele rele pot să le ştie tot aşa de bine. În nici un chip
nu putem fi siguri de identitatea celui ce vorbeşte sau scrie întocmai ca
răposatul. Se întâmplă, adică, cea mai meşteşugită substituire a persoanei,
care e înlocuită şi copiată întocmai întru toate, cum o ştim şi noi, ca
amăgirea noastră, cea din bună credinţă, să fie desăvârşită, iar noi să credem
o lucrare de amăgire ca pe cea mai adevărată descoperire de dincolo. Şi văzând
că cele mai multe dintre descoperiri se împlinesc, primeşti fără control cea
mai de pe urmă înşelare. Iar aceasta o păţesc mai ales cei ce ocolesc sfintele
Predanii ale Bisericii şi umblă după măiastra înşelare, ca să-i povăţuiască
aceia către lumea de dincolo. E şi mai uşor: spiritismul nu cere lupta cu sine
însuşi, nu cere sfinţirea vieţii, nu cere recunoaşterea dumnezeirii
Mântuitorului, nu opreşte ispitirea de Dumnezeu - că tocmai asta e
spiritismul. Ba, dacă ţii neapărat la acestea, de teama să nu te afli în
greşeală, ţi le cere şi pe acestea, dar numai ca pe lângă toate acestea să mai
crezi şi în spiritism, adică şi în altceva pe lângă Biserica întemeiată de
Dumnezeu. Iar cu vremea, câştigându-ţi încrederea, te poţi pomeni cu sfaturi
împotriva mântuirii, sau pradă nălucirilor care clintesc mintea din dreapta
socoteală.
Cartea Din Tainele Vietii si ale Universului iti aminteste cine esti, de ce esti aici si incotro te indrepti !
Din tainele vietii si ale universului
O mentionez aici pentru ca toata, fiecare pagina, fiecare cuvant aduce lauda lui Dumnezeu, desi este parvenita noua ca mesaj din cer !
"Inchin aceasta carte tinerelor generatii care vor sti prin ea de unde vin, pentru ce s-au nascut si unde se vor duce dupa moarte atrupului lor.Inchin aceasta carte celui ce fu inteleptul Khaladan, in casa caruia Domnul nostru Isus lua cea din urma cina in Ierusalim, cu ucenicii Sai, si care s-a incarnat in neamul nostru sub numele marelui carturar Bogdan Petriceicu Hasdeu.
Inchin aceasta carte celui ce mi-a luminat calea vietii, celui ce de-atatea ori: Arjuna, Parsepal, Razik, Malkisedek, Hermes, Moise, Osimandia, etc si totusi e stapanul suprem al acestui pamant.
M-am hotarat sa dau la iveala acest tratat pentru ca omu sa-si potoleasca intrucatva setea de a cunoaste marile mistere ce-l inconjoara Stiu de pe acum ca, dupa ce va parcurge cateva pagini, cititorul se va opri din lectura punandu-si intrebarea : "Dar de unde stie autorul cartii de aceste mistereale universului? Intrebarea e fireasca si merita sa primeasca un raspuns.Prezenta lucrarea este fructul comunicarilor entitatilor spirituale superioare, Lumini ale Cerului,care au prevelat adevarul catorva iubiti frati ai lor de pe pamant.La aceste comunicari am adaugat, in prima carte a lucrari cunostintele ezoterice publicate pana in prezent, in a doua carte vorbind doar cerul prin trimisii sai."
ATENTIONARE !
Totusi mediumnitatea si spiritismul trebuie privite cu anumite rezerve, intrucat Dumnezeu interzice categoric acest fenomen.
Chiar S.N. Lazarev trage un semnal de alarma la folosirea pendulului (radiestezie) povestind patania lui, cum a ramas chel, in urma folosirii acestuia pe o harta pentru a depista o zona radiata.
Metoda este periculoasa deoarece nefiind clarvazator, nu sti cu cine vorbesti si poti ajunge sa fi posedat de acele spirite de joasa vibratie.
Spiritism
La vrăjitoare, cere din morţi pe Samuil, pe care nu-1
ascultase când a trebuit; aşa aduce Dumnezeu strâmtoarea peste om, ca să
preţuiască sfatul, încât şi din morţi ar fi în stare să cheme pe aceia pe care
nu i-a ascultat la vreme. Neascultătorii, oameni tari de cap şi betegi la minte
de fumul mândriei, nu au parte de darurile sfatului. Căci, părăsind sfatul cel
dat la vreme, şi Dumnezeu îi părăseşte, şi-i lasă în sfatul celui rău. Aşa a
păţit Saul, căci după tâlcuirea Sfântului Grigorie al Nissei, care lămureşte
lucrul acesta, nu duhul lui Samuil a ieşit din iad (deşi în iad au mers toţi
drepţii Vechiului Testament, afară de Enoh şi Ilie) ci a ieşit duhul cel rău,
cu care lucra vrăjitoarea, şi care a luat înfăţişarea lui Samuil, ca desăvârşit
să-1 înşele pe Saul.
Iată-1 pe fostul rege, căzând cu închinare înaintea
meşteşugirii diavolului, care îşi întinsese stăpânirea şi asupra vieţii sale,
încât şi sfârşitul i 1-a proorocit.
I Regi 28:
15. „Şi a zis (cel în chipul lui) Samuil către Saul:
„Pentru ce mă tulburi ca să ies?” Dar Saul răspunse: „Mi-e tare greu;
filistenii se luptă împotriva mea, iar Dumnezeu S-a depărtat de mine şi nu-mi
mai răspunde nici prin prooroci, nici în vis, nici în vedenie; de aceea te-am
chemat, ca să mă înveţi, ce să fac?”
16. Zis-a (cel în chipul lui) Samuil: „La ce mă mai
întrebi pe mine dacă Domnul S-a depărtat de tine şi S-a făcut vrăjmaşul tău?
17. Domnul face ceea ce a grăit prin „mine”: va lua
Domnul domnia din mâinile tale şi o va da lui David, aproapele tău.
18. Deoarece tu n-ai ascultat glasul Domnului şi n-ai
împlinit iuţimea mâniei asupra lui Amalec, de aceea Domnul face aceasta cu tine
acum.
19. Şi va da Domnul pe Israil, împreună cu tine, în
mâinile filistenilor: mâine, tu şi fiii tăi veţi fi cu mine!”
Aşadar, fărădelegea vorbirii cu morţii, sau spiritismul,
are vechime mare.
Eu as indrazni sa spun ca si vederea spiritelor nu este de bun augur pentru mintea ta. (Recunosc ca nu am vazut niciodata un spirit decedat, adica un om pe care il stiu mort si sa-l vad. Parintele Arsenie daca apare cuiva nu-si dezvaluie identitatea, apare din multe relatari ca un cersetor , batrana garbovita, sau pur si simplu o persoana normala cu care discuti fara sa sti cine este, fara a te devitaliza) Nu am practicat spiritismul pentru ca imi repugna ideea, nu agreez vrajitoarele, nici pe cele care apar in reclame pe net cu globul de cristal, etc...dar am auzit cu urechile mele marturia unor persoane care vad mortii umbland pe strada la brat cu cei dragi care inca traiesc, sau cineva imi povestea ca si-a vazut amantul care a murit asteptand-o la capatul mormantului...inca nu constientiza pacatul in care traieste, cu sot si copii acasa isi plangea amantul mort )
Parintelui Arsenie Boca inainte de a-i cere ceva, "trebuie sa-i dai ceva", te incearca daca meriti rugaciunile care urmeaza sa le faca pentru tine. Asa a procedat si inainte de moarte, asa procedeaza si acum:
O femeie a hotarat sa mearga la Prislop pentru a-i cere parintelui Arsenie sa se roage pentru sanatatea ei, ca era bolnava. In drum spre manastire in autobuz a urcat un om care nu avea bani de bilet. Soferul nu a vrut sa-l ia daca nu plateste. Femeia s-a induiosat de el si i-a spus soferului ca ii plateste ea biletul, lucru care l-a si facut. Cand a ajuns in curtea manastirii, parintele Arsenie era pe scaun pe o prispa si a intampinat-o cu "biletul de autobuz in mana"( mie mi-a relatat cineva intamplarea care a fost la Prislop pana in 89, cand nu era asa aglomerat acolo, iar parintele traia.)
Că dintre sfinţi mulţi au grăit cu îngerii, iar unii
cu adevărat au grăit şi cu cei mutaţi de aici,ba şi la viaţă i-au întors, dar
asta a fost din îngăduinţa lui Dumnezeu, ca o mărturie a nemuririi sufletelor
şi a învierii celei de obşte, şi ca o slavă cu care i-a cinstit pe sfinţi. Din
când în când se arată între oameni, cât ascultă Dumnezeu de sfinţi, când ardea
într-înşii iubirea de oameni şi voiau să-i scape
de vreo mare nedreptate năpăstuită peste dânşii; ei cer de la Dumnezeu mărturia
celui de dincolo de mormânt. Dar de la minunile lui Dumnezeu, prin Sfinţi, şi
până la descoperirile spiritiste e tot atâta depărtare câtă de la Sfinţi la
ispititorii de Dumnezeu. Viaţa Sfântului Ciprian, care înainte de a fi creştin
era mare vrăjitor şi înşelător de oameni, ne stă mărturie.
Altă pricină, pentru care Biserica îşi opreşte fiii de
la calea lăturalnică a spiritismului şi a vrăjitoriei de toate treptele, e şi
aceasta: s-a băgat de seamă că practica spiritismului si a mersului la vrajitoare duce la nebunie.
Făcându-se cercetare undeva, într-un ospiciu de nebuni, s-a găsit că 70
la sută, din cei internaţi, făcuseră spiritism. Cum se ajunge la nebunie e uşor
de priceput: fiecare şedinţă se poate face numai dacă toţi cei din adunare se
învoiesc să împrumute din ei o anumită putere nervoasă, trebuitoare spiritului
de dincolo, care scrie sau vorbeşte printr-unul dintre cei adunaţi şi acela îşi
pierde conştiinţa de sine în vremea şedinţei. Împrumutarea acestei puteri nervoase
e mai mult o învoire la jaf şi duce, încetul cu încetul, pe unii mai repede, pe
alţii mai târziu, la a nu se mai putea sluji de minte şi de nervi, căci,
tâlhărite de spirite, slăbesc şi, oarecum zicând, îşi schimbă firea încât toate
le văd printr-un duh străin, altfel decât toată cealaltă lume normală. Aşa
începe pe încetul să s-arate nebunia, de cele mai multe ori fără de
întoarcere.”
Spre documentarea celor de mai sus aducem în sprijin
cartea unui medic despre Ştiinţele oculte şi dezechilibrul mintal. Cartea
aceasta are meritul că aduce şi răspunsurile ocultiştilor, spiritiştilor şi a
câtorva orientalişti de seamă. Toate sfaturile lor nu sunt decât strigăte de
alarmă împotriva năvalei mulţimii spre dezechilibrul mintal. Iată câteva
răspunsuri la întrebarea: “Dacă ştiinţele oculte - faimoasa ştiinţă a binelui
şi răului - pot duce la dezechilibrul mintal, sau nu?” Unul răspunde: “Nu cred
că ştiinţele oculte, prin ele însele, duc la dezechilibru mintal, dacă cel ce
le studiază sau le practică nu are tare intelectuale. Dar e un lucru sigur că
mulţime de dezechilibraţi mintal sunt atraşi spre practicarea ştiinţelor oculte
şi nu-şi găsesc în ele decât înrăutăţirea tulburării lor sau o temă pe care să
delireze” (Prof. Alajovanine, p.92).
Iată răspunsul unei orientaliste (D-na H. Blavatsky):
“Cele mai bune, cele mai puternice medii au suferit de pe urma experienţelor în
sufletul şi în trupul lor. Amintiţi-vă moartea - vrednică de plâns - a lui Ch.
Forster, care s-a stins de nebunie furioasă într-un azil de alienaţi;
aduceţi-vă aminte de Stade, care e epileptic, de Eglinton, primul mediu al
Angliei din vremea noastră, care e atins de aceeaşi boală. Vedeţi ce viaţă a
avut Douglas Home. Gândiţi-vă apoi la soarta tristă a sărmanului Washington
Irving. Iată în sfârşit şi pe surorile Fox, cele mai vechi medii,
întemeietoarele spiritismului modern, după peste 40 de ani de “raporturi” cu
“îngerii”, ele au înnebunit fără lecuire, mulţumită acelor îngeri…Atentie si la terapia cu ingeri care este la mare moda in zilele noastre ! Ştiinţa
binelui şi a răului este plină de primejdii şi plină de curse” (p. 96).( " fara mine nu puteti face nimic-spune Dumnezeu!)
Un spiritist încercat (Stanislas de Gnaita) atrage
aminte: “Poţi vedea că nu tăgăduiesc cu prejudecată preţul spiritelor. Eu judec
aspru doctrina - una din cele mai însemnate în general - numai pentru consecinţele
la care duce în chip fatal: promiscuitatea psihică şi anarhia spirituală. ..
Experimentatorul îndrăzneţ când vrea să intre în trupul lui îl poate găsi
ocupat de o larvă, care s-a instalat acolo, a luat organele în stăpânire, s-a
întărit ca într-o cetate, ca să spunem astfel. … Sau el intră fără să fi putut
da afară năluca; de aci nebunia, monomania sau, pe puţin, posedarea. … Sau
rămâne larva stăpână pe trup, ca pe un câmp de luptă: de aci înainte ea va
vegeta în acest trup şi asta e idioţia (p.112).
Răspunsul acesta îndeamnă la o legătură. Odată
Mântuitorul atrăgea aminte celor ce se izbăvesc de rele, că duhul cel rău
(recunoscut de noi prin muncirea unei patimi), fiind alungat de pocăinţa
omului unită cu darul lui Dumnezeu, neavând acela unde petrece, mai ia cu sine
alte şapte duhuri, mai rele decât sine şi se întoarce la casa de unde a fost
alungat. Deci, dacă află casa curată, dar stăpânul - mintea, sufletul - umblă
pustiu, plecat de-acasă prin cine ştie ce excursii astrale după informaţii,
lăsând geamuri şi uşi deschise - că nu pot rămâne altfel - sigur că cele de pe
urmă ale omului aceluia vor fi mai rele decât cele dintâi( meditatia cu golirea mintii sau calatoriile astrale voite) Ar fi interesant de
ştiut întocmai ce înţelegeau Sfinţii Părinţi, când îşi disciplinau ucenicii,
deprinzându-i să-şi aibă necontenit sufletul întreg acolo unde le era şi
trupul şi să se împotrivească răpirii minţii afară din trup. Trebuie că aci e
ceva mai mult decât simpla împrăştiere a fanteziei, care, nestăpânită, multă
slăbire aduce.
Alt spiritist (Allan Kardec) răspunde cam aceleaşi:
“Una dintre cele mai mari primejdii ale mediumităţii (însuşirea ce-o au unele
persoane de-a intra, chiar fară voie, în legături cu spiritele - însuşire care
e datorită unei inaderenţe normale a sistemului nervos la lumea reală) e
obsesia, adică stăpânirea pe care anumite spirite o pot exercita asupra
mediilor…obsesia simplă, fascinaţia şi
subjugarea” Obsesia are trei trepte principale: (p. 116).
Un profesor (Laiquel-Lavastine) mai precizează şi alte
laturi: “Studiul ocultismului… nu are nici un neajuns în ce priveşte sănătatea
morală a celor echilibraţi. Dar se întâmplă că la baza acestor studii să stea o
tendinţă anormală, sau chiar bolnăvicioasă. Ȋn acest caz ele pot fi vătămătoare.
Cu atât mai mult aplicaţiile practice. Unele din aplicaţii sunt experimentele
de disociere a personalităţii. Se poate înţelege de aci cât sunt de vătămătoare
la subiectele a căror sinteză mintală e mai mult sau mai puţin insuficientă.
Printre mediile existente se pot face trei grupe:
-ȋnşelătorii şi escrocii, care intră în jurisdicţia
tribunalelor;
-nebunii, care, într-un delir sistematic, fac
spiritismul să intervie ca un izvor de elemente noi;
-inşii, de cele mai multe ori debili mintali, la care
spiritismul nu e decât pricina ocazională a apariţiei delirului.
“Spiritismul este prin urmare păgubitor, fiindcă
înlesneşte izbucnirea delirului. Rolul psihiatrului este să arate neajunsurile
şi primejdiile sale” (p.l 18).
Cel mai răspicat strigăt de alarmă îl dă un magician
şi orientalist englez (C. W. Leadbeater), în următoarele cuvinte: “Mijloacele
cele mai înaintate de vrăjitorie (magie neagră) pot da viaţă elementelor artificiale
puternice, şi acest fel de viaţă este câteodată foarte rău. Dar elementele
acestea reacţionează cu o putere îngrozitoare asupra autorului lor, dacă
persoana vizată se află, prin curăţia firii ei, la adăpost de înrâurirea lor.
Aşa că povestea cu vrăjitorul sfâşiat de dracii pe care-i chemase nu-i numai
poveste, ci poate avea o bază de adevăr.
Fac, foarte solemn, pe toţi atenţi, să nu se
străduiască să deştepte energiile acestea de temut, dacă nu sunt călăuziţi de
un om încercat, căci am constatat personal, la ce urmări teribile se expune o
persoană neştiutoare şi cu călăuză rea, când vrea să se joace cu aceste lucruri
foarte serioase. A te arunca în experienţele acestea,fără să ai pricepere,
este mult mai primejdios decât jocul unui copil cu nitroglicerină” (dinamită)
(p.l 19).
Semuind “motivele” care ademenesc oamenii spre
spiritism, dintre cele mai serioase sunt durerile nemângâiate pentru moartea
câte unuia din familie; iar dintre motivele mai puţin serioase, curiozitatea şi
naivitatea.
Normal ar fi ca cei rămaşi în viaţa aceasta să vrea să
se refacă şi să se împace cu hotărârea cea mai presus de ei, care a orânduit
aşa. Dar ei fac dimpotrivă: nu vor să se împace, se revoltă, nu vor să întrerupă
legătura cu cei mutaţi dincolo, refuză a se mulţumi numai cu mijlocirea
Bisericii pentru sufletul lor. Ei vor să treacă hotarul pus de Dumnezeu între
cele două împărăţii ale vieţii sufletului. Neastâmpărarea lor îi pune în
conflict cu Providenţa divină; iar starea asta nenormală îi poate împinge până
la dezechilibru mintal sau,socotind întors, această neastâmpărare chiar
dovedeşte dezechilibru latent, care abia acum se manifestă pe “motivul” unei
morţi în familie.
Omul trebuie să aibă o cunoştinţă despre moarte şi
viaţă şi pentru asta are şi vreme şi ocazii ,pe urmă trebuie să-şi stăpânească
durerea. Căci nestăvilind-o cu resemnarea şi cu împăcarea stării de lucruri,
aşa cum acestea se deapănă de la începutul omului, iar pe deasupra, refuzând
alinarea pe care o dă credinţa creştină, nu mai rămâne bietului îndurerat nimic
care să-i ocrotească mintea sănătoasă. Dragostea mărginit înţeleasă înteţeşte
şi prelungeşte durerea, care pricinuieşte obsesii şi îndrumă la spiritism; iar
de acolo atârnă de sănătatea nervoasă câtă a mai rămas, unde să se sfârşească
totul. Suntem de acord deci cu “dorinţa fierbinte” din concluzia unei teze de
doctorat în medicină, că: “Fiinţele deznădăjduite, împinse de naivitate, teamă
sau nebunie, să nu mai fie ispitite la o experienţă costisitoare şi în acelaşi
timp periculoasă pentru sufletul lor tulburat” (p.242).
Tot cu acest prilej se mai nimereşte o observaţie
asupra spiritiştilor fără voie, sau mai bine-zis asupra celor posedaţi de
spirite, mai mult sau mai puţin cu sau fără voia lor: sunt o seamă de oameni
sănătoşi la aparenţă, dar “lor le grăieşte duhul” multe prăpăstii. Aceştia
simt într-înşii o a doua persoană, care vorbeşte cu ei ca atare şi, cu timpul,
se trezesc total absorbiţi de un atare duh, care se dă pe sine, ba “arhanghel”,
ba cutare sau cutare sfânt, ba chiar şi numele lui Iisus Hristos îl împrumută. Ȋn alte cazuri, când n-avem de-a face
cu o persoană înclinată spre credinţă, acea a doua persoană face pe unul din
personajele mai de seamă ale istoriei. E limpede, fără exemplificări, că
unitatea persoanei omeneşti s-a sfărâmat, cenzura raţiunii nu mai funcţionează,
tot conţinutul subsolului persoanei răbufneşte fără stăvilar; ne aflăm în faţa
unei tragedii din câmpul patologiei nervoase.
Sfinţii Părinţi, într-un gând, previn turma
credincioşilor de ispitele iscodirilor lăturalnice. Astfel Sfântul Ciril al
Ierusalimului strigă: “Fugi de orice lucrare diavolească… Nu da atenţie la
astrologi… Nu primi nici măcar să auzi despre farmece, descântece şi de faptele
foarte nelegiuite ale celor care cheamă spiritele!” Iată şi cuvântul Sfântului
Grigorie de Nissa, din scrisoarea sa către Episcopul Teodosie: “S-a părut unora
dintre înaintaşii noştri că acea vrăjitoare ar fi adus de faţă chiar sufletul
lui Samuil şi în sprijinul acestei păreri aduc faptul că fiind foarte
impresionat Samuil de lepădarea lui Saul (de către Dumnezeu) şi chiar căutarea
vrăjitoarei s-a făcut tot cu gândul la Dumnezeu, adică prin aceea că a vrut să
afle, printr-o manevrare a vrăjitoarei, un răspuns înşelător la întrebările
puse de el. Fiind, adică, supărat proorocul pentru că nu voia ca păcătosul să
fie dat pierzării, drept aceea şi adaugă că a permis Dumnezeu ca să fie chemat
sufletul proorocului prin acea artă magică, pentru ca să vadă însuşi Samuil că
apărarea pe care a vrut s-o ia lui Saul a fost zadarnică, arătându-i prin
vorbirea pântecului că proorocul îi este protivnic, făcându-l să i-o spună
personal atunci când 1-a chemat.”
“Gândindu-mă însă la prăpastia de care ne spune
Evanghelia că s-a căscat între împărăţia celor buni şi a celor răi, precum a
zis acel patriarh, sau mai curând însuşi Domnul patriarhului (Dumnezeu), (parabola
cu Lazăr şi bogatul), anume că nimeni din cei condamnaţi nu se mai poate ridica
până la cele cereşti şi nimeni din cer nu mai poate coborî în ceata celor răi -
eu personal nu cred în astfel de concepţii magice, ci cred că singurul adevăr e
cel descoperit de Sf. Evanghelie.”
“Pe cât ştim, cât de mare este Samuil între sfinţi şi
de condamnabilă e fascinaţia magiei, pe atât sunt de convins că în acea stare
de odihnă completă în care se afla Samuil, n-a putut nici cu voie, nici fără
voie să treacă peste prăpastia care separă pe cei răi de cei buni; fără
voie - nu, întrucât ar însemna că s-ar fi permis diavolului să treacă el acea
prăpastie şi să mute pe acel sfânt prooroc din mijlocul cetei celor sfinţi în
alt loc; de bună voie, iarăşi nu e posibil, căci nici n-ar fi în stare şi nici
n-ar vrea să se amestece în cele rele. Căci cine odată petrece în bine, e
absurd să se spună că ar trece de bună voie Ia cele rele. Dar chiar dacă ar
avea de gând aşa ceva, mărimea acelei prăpăstii nu permite astfel de trecere.”
“Ce însemnează, deci, problema pe care o discutăm? Ȋntrucât vrăjmaşul firii omeneşti e
protivnicul nostru al tuturor, el nu are alt gând şi altă grijă decât să
lovească pe om unde-1 doare, rănindu-1 de moarte. Şi care altă rană poate fi
mai mortală pentru oameni decât a-i îndepărta din apropierea Dumnezeului celui
făcător de viaţă şi lăsându-i să se rostogolească de bună voie spre pierzare?
Întrucât mulţi din cei ce se îngrijesc de cele trupeşti se pasionează să cunoască
viitorul, nădăjduind să-l poată evita, dacă e rău, sau să şi-1 dobândească
dacă e bun, de aceea, pentru a nu-şi anina oamenii privirile numai spre
Dumnezeu, vicleana fire a diavolului a iscodit o mulţime de chipuri mincinoase
de a cunoaşte viitorul, cum sunt: ghicitul din zborul păsărilor, tălmăcirea
semnelor, oracole, cercetarea măruntaielor, chemarea morţilor, ghicirea în
momente de transă, incitarea (ispitirea) zeităţii, inspiraţia şi alte multe. Şi
în ce fel e ghicirea prin care se lasă omul ademenit ca să afle adevărul, pe
atâta e de sigur că omul cade în ghearele vicleanului şi înşelătorului diavol.
Diavolul e cel care îndeamnă pe cel ce observă zborul vulturilor, să-şi lege
nădejdea de anumite fâlfâiri mai deosebite sau de palpitările anumite ale
ficatului, bâlbâială care reiese din inflamaţiuni ale ganglionilor, ca şi
clipirile din ochi, toate acestea vădesc tot atâtea moduri de înşelare a omului
de către viclenia aceluiaşi diavol şi aceasta cu scopul ca, depărtându-se
oamenii de Dumnezeu, să caute vindecare prin diavol, de la care şi cred că o
dobândesc.”
“Una din aceste felurite înşelări este deci şi
vorbirea din stomac, sau pitonia, prin care s-a crezut că s-ar putea evoca sau
readuce la viaţă sufletele celor morţi. Disperat în privinţa mântuirii sale,
atunci când împotrivă-i se răsculaseră străinii cu toate armatele lor, şi
venindu-i atunci în minte că Samuil i-ar putea veni oarecum în ajutor, Saul s-a
dus la vrăjitoare care-şi credea singură şi-i credeau şi alţi oameni că i se
arată diavolul sub diferite contururi, pe care de altfel Saul nu le-a văzut, ci
numai ea. Când deci s-a apucat să oficieze acel act magic şi au apărut în ochii
femeii fantasmele acelea, atunci diavolul 1-a făcut pe Saul să creadă că acele
arătări ar fi însuşi realitatea lor, mai ales că însăşi îmbrăcămintea sub care
i s-a spus că s-a arătat acea figură (a lui Samuil), îmbrăcăminte care nu era
deloc necunoscută femeii, se potrivea cu aceea pe care o cunoscuse Saul, fapt
care a făcut pe acesta şi mai mult să se mire, crezând acum cu tărie că de fapt
nu s-a înşelat prin viziunea femeii. După ce ea a zis că vede nişte zei
înălţându-se şi un bărbat în picioare îmbrăcat în două haine, atunci ce să zică
la aceasta adevăratele slugi ale textului Scripturii? Că s-ar fi arătat însuşi
Samuil şi că într-adevăr vrăjitoarea a văzut nişte zei ridicându-se în sus?
Cunoaşte şi Scriptura pe diavol atunci când zice: “Toţi dumnezeii păgânilor
sunt idoli” (Ps.95, 5). Ori sufletul lui Samuil să fi petrecut împreună cu
idolii? Să nu fie! Ci spiritul de care vrăjitoarea era continuu stăpânită, el a
fost acela care împreună a luat şi pe alte spirite spre a înşela pe acea femeie
şi prin ea şi pe Saul. Ȋn acea vorbire
din stomac acele spirite diavoleşti au făcut pe femeie să spună că sunt zei,
le-a descris şi haina în care ar fi îmbrăcaţi şi le-a învăţat şi
glasul lor şi vorbirea în chip profetic, anunţând, printr-o conjunctură
verosimilă, pe care o indicau aparenţele, viitorul, ca pe ceva ce reieşea logic
din faptele ce se întâmplaseră. De altfel acel spirit diabolic s-a dat de gol
fără să vrea, spunând adevărul atunci când a zis: “Mâine tu şi fiii tăi veţi fi
cu mine” (I Regi 28, 19). Dar dacă ar fi fost însuşi Samuil, atunci cum ar fi
fost posibil să stea împreună cu el un om vinovat de atâtea crime (Saul)?”
În vremea noastră circulă multe cărţi care cuprind
comunicări de dincolo. Aceste comunicări, mai ales cele care se dau pe sine a
fi din partea sfinţilor sau chiar ale Mântuitorului însuşi, fără voie ne conduc
la comparaţia lor cu Sfintele Evanghelii. La o atare confruntare se dau de gol.
Puse pe două coloane, aceste splendide platitudini şi mărunţişuri, cu o pagină
din Evanghelii, sublimul şi ridicolul sunt şi mai evidente. Calitatea
literară, fondul, înălţimea gândirii, totul dau de gol un fals neruşinat şi
nemaipomenit de îndrăzneţ, pe care nu cred să-l poată face sufletele celor
mutaţi de la noi, ci numai tatăl minciunii şi hristoşii mincinoşi.
(Textul este extras din Cărarea Împărăţiei, Ed.
Episcopiei Aradului, 2004, pag 69 - 75).
Biserica e datoare să-şi cruţe fiii de ispita căderii
între tâlharii cei de duh, de aceea opreşte lucrul acesta şi îşi previne
credincioşii cu sfatul Sfântului Pavel, dat tesalonicenilor, iscoditori şi ei
de taine: (II Tesaloniceni cap. 2)
7. … Taina fărădelegii se înfiripează
8. … Ivirea „aceluia” va fi prin ivirea lui satan, însoţită
prin tot felul de puteri şi de semne şi de minuni mincinoase.
10. şi de amăgiri nelegiuite, pentru fiii pierzării,
fiindcă n-au primit iubirea adevărului, ca să se mântuiască.
11. Pentru aceea Dumnezeu le trimite amăgiri
puternice, ca să dea crezământ minciunii.
12. Şi să cadă sub osăndă toţi cei ce n-au crezut
adevărul, ci au îndrăgit nedreptatea.
Căci calea nedreaptă o îndrăgesc toţi cei ce iscodesc
lăturalnic tainele lui Dumnezeu, cele închise în zilele viitoare.
Plata neascultării
Iată acum mărturia Scripturii despre vinovăţiile şi
plata pe care şi-a luat-o Saul, pentru neascultare şi osteneală la vrăjitoare.
I se împlinesc cele zise de duhul minciunii, care lucra prin vrăjitoare,
înşelându-1 cu chipul lui Samuil astfel:
I Regi, cap. 31: 3. Lupta contra lui Saul ajunsese
cumplită şi arcaşii îl loviră pe acesta care fu greu rănit de arcaşi.
4. Atunci a zis Saul purtătorului său de arme:
„Trage-ţi sabia şi mă străpunge cu ea, ca să nu vină aceştia să mă ucidă şi
să-şi bată joc de mine”. Purtătorul de arme însă n-a vrut, căci se temea cumplit.
Atunci Saul şi-a luat sabia şi s-a aruncat în ea.
5. Văzând purtătorul de arme că Saul a murit, s-a
aruncat şi el în sabia sa şi a murit cu el.
6. Aşa a murit în ziua aceea Saul şi cei trei fii ai
săi, şi purtătorul de arme, precum şi toţi oamenii lui.(asa cum ii prezisese duhul cel rau)
I Cronici (Paralipomena) 10:
13. Aşa a murit Saul pentru nelegiuirea sa, pe care o
făcuse el înaintea Domnului. Pentru că n-a păzit cuvântul Domnului, ci a
alergat la o vrăjitoare cu întrebarea sa.
14. Şi n-a căutat pe Domnul. De aceea a şi fost el
omorât şi domnia a fost dată lui David, fiul lui Iesei.
Iată cum, din neascultare şi nepocăinţă, începe calea
pierzării şi sfârşeşte în pierzare veşnică. Iată cum, cei cu mintea plină de
fumul mândriei şi al iubirii de sine până la moarte, neprimind luminile
sfatului, cad din greşeli în greşeli, peste care vin necazuri din ce în ce mai
mari, iar sub povara durerilor cei neascultători se aruncă în deznădejde şi în
omorârea de sine, prin care fără de întoarcere iadul îi înghite. Căci ucigaşii
de sine nu au iertare, nici în veacul de acum, nici în veacul ce va să vie, iar
Biserica e oprită să se roage pentru iertarea lor. Iată de ce au zis Părinţii
că plata neascultării e pierderea mântuirii; dar au mai zis şi aceea că: pentru
înmulţirea neascultării a ridicat Dumnezeu sfatul dintre oameni. Iar
Scriptura pentru aceeaşi pricină mărturiseşte că: „Preotului îi va lipsi
cunoştinţa legii şi bătrânului sfatul” (Iezechiel 7,26).
Şi iarăşi mărturisim că Dumnezeu n-are pe nimeni de
pierdut, chiar pe Saul, Dumnezeu îl chemase, dar dacă n-a vrut să înţeleagă…
Iuda a înţeles, dar dacă n-a mai vrut să vie…
Tirani în pocăinţă
O mare parte de oameni cad în deznădejde în privinţa
mântuirii lor. Deznădejdea e un chip greşit de meditaţie asupra relelor făcute;
chipul bun e, dimpotrivă, nădejdea. Răul, nimicul, păcatul, diavolul nu sunt
subiecte sănătoase de gândire, căci îmbolnăvesc mintea prin asociaţie de idei.
Pocăinţa trebuie să fie o înseninare din ce în ce mai mare a sufletului şi a
sănătăţii întregi.
Fiindcă vorbim de învăţămintele regilor, iată cum
Sfântul Ciril al Ierusalimului ridică moralul credincioşilor, vorbind despre
aşteptarea răbdătoare a lui Dumnezeu după întoarcerea păcătosului.
“Şi Manase a fost un om al fărădelegii: a tăiat cu
ferăstrăul pe Isaia, s-a pângărit cu tot felul de slujiri idoleşti şi a umplut
Ierusalimul cu sânge nevinovat. Totuşi, când a fost dus rob în Babilon, Manase
a folosit încercarea nenorocirilor suferite spre a se vindeca prin pocăinţă, în
adevăr Scriptura spune: “Manase s-a smerit înaintea lui Dumnezeu şi s-a rugat,
iar Domnul 1-a ascultat şi 1-a adus înapoi în regatul său”.
“Dacă cel care a tăiat cu ferăstrăul pe profet s-a
mântuit prin pocăinţă, oare tu, care n-ai făcut un păcat atât de mare, să nu te
mântuieşti?”
“Ce părere ai despre Nabucodonosor? N-ai auzit din
Scripturi că era sângeros, sălbatec şi că avea voinţă de leu? N-ai auzit că a
scos afară din morminte oasele împăraţilor? N-ai auzit că a dus în robie
poporul iudeu? N-ai auzit că a scos ochii împăratului, după ce acesta şi-a
văzut copiii înjunghiaţi? N-ai auzit că a sfărâmat heruvimii? nu vorbesc de
heruvimii spirituali - departe de acest gând; să nu presupui aceasta, omule -
ci de cei sculptaţi. N-ai auzit că a sfărâmat ilastiriul prin care vorbea
Dumnezeu? Că a călcat în picioare catapeteasma sfinţeniei? Că a luat altarul
tămâierii şi 1-a dus în templul idolilor? Că a furat toate darurile? Că a ars
templul din temelie?”
“De ce pedeapsă era vrednic Nabucodonosor, pentru că a
orbit pe împărat, pentru că a ars cele sfinte, pentru că a dus în robie pe
poporul iudeu, pentru că a pus vasele sfinte în templul idolilor? Oare nu era
vrednic de mii de ori de moarte?”
“Ai văzut mărimea nelegiuirilor!? Vino acuma să vezi
iubirea de oameni a lui Dumnezeu! Nabucodonosor s-a sălbătăcit, locuia în
pustie; se biciuia ca să se mântuie. Avea unghii ca de leu, căci răpise cele
sfinte. Avea păr de leu, căci ca un leu răpea şi urla. Mânca iarbă ca boii,
căci era ca o vită, care nu cunoştea pe Cel ce i-a dat împărăţia. Trupul lui
s-a vopsit cu rouă, pentru că, deşi a văzut mai-nainte rouă stingând focul, totuşi
n-a crezut.”
Şi ce se întâmplă? “Şi după trecerea acestei vremi,
eu, Nabucodonosor, am ridicat ochii mei la cer, şi mintea îmi veni din nou, şi
am binecuvântat pe Cel Prea înalt şi Celui veşnic viu i-am adus laudă şi
preamărire: căci puterea lui este putere veşnică, iar împărăţia Lui peste
vârste şi vârste. Toţi locuitorii pământului sunt socotiţi ca o nimica şi El
face ce vrea cu oştirea cerească şi cu locuitorii pământului şi nimeni nu poate
să-L împiedece la lucrul Lui şi să-I zică: “Tu ce faci?” Ȋn acelaşi timp mi-a venit mintea la
loc - şi spre faima împărăţiei mele mi-a venit iarăşi măreţia şi strălucirea -
şi sfetnicii mei şi dregătorii cei mari m-au chemat şi împărăţia mi-a fost dată
în stăpânire, iar puterea mea a crescut şi mai mult. Acum eu, Nabucodonosor,
laud, înalţ şi preamăresc pe împăratul Cerului: toate faptele lui sunt
adevărate şi căile lui drepte, iar pe cei ce umblă mândri poate să-i
smerească.”
Aşadar, când L-a cunoscut pe Cel Prea înalt, când i-a
înălţat lui Dumnezeu glas de mulţumire, când s-a căit de cele ce a făcut, când
şi-a cunoscut propria slăbiciune, atunci Dumnezeu i-a dat înapoi demnitatea
împărătească.
“Cum oare? Pe Nabucodonosor, care a făcut atâtea
fărădelegi, dar s-a mărturisit, l-a iertat şi i-a dat împărăţia, iar ţie, care
te pocăieşti, nu-ţi dă iertare păcatelor şi împărăţia Cerurilor, dacă vei trăi
în chip vrednic? Domnul este iubitor de oameni, este grabnic a ierta şi
zăbavnic a pedepsi. Nimeni să nu piardă nădejdea mântuirii sale”
Societatea toată trebuie să se prindă în această trăire a iubirii
treimice.
La această trăire a vieţii veşnice, Dumnezeu îşi
cheamă copiii prin mai multe graiuri, între care sunt şi acestea şapte:
1. Chemarea lăuntrică prin glasul conştiinţei;
2. Chemarea din afară prin cuvânt;
3. Chemarea prin necazurile vieţii;
4. Chemarea prin necazurile morţii;
5. Chemarea prin necazuri mai presus de fire;
6. Chemarea prin chinuri de la antihrist.
7. Chemarea la Judecata generală.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu