Inceputul intelepciunii este frica de Dumnezeu.
Daca noi incepem sa intelegem cuvantul DUMNEZEU ca insemnand Legea Divina, multe pasaje din Biblie vor fi clarificate. Legea Divina inseamna actiune si reactiune.
Iti multumesc caci tu mi-ai dat un nume, ca-n tine sunt si tu esti DUMNEZEU !
Biserica mai veche, este construită din lemn pe o fundaţie înaltă de
piatră. Este compartimentată în altar, naos, pronaos şi pridvor care
lasă impresia că a fost construit mai tîrziu. Catapeteasma este din lemn
şi în partea inferioară are pictată în stînga pe Sf. Cuvioasă
Paraschiva, în dreapta pe Sf. Ierarh Nicolae, iar în centru pe Maica
Domnului şi Iisus Hristos. Are două turle înfundate, una pe naos, alta
pe pronaos. Pictura s-a executat pe pînză în anul 1986, cu cheltuiala
părintelui Neofit Florea, fostul stareţ. Sînt pictate şi geamurile
ferestrelor din interior. Fereastra din dreapta naosului are pictaţi pe
Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena. Cea din stînga pe Sfinţii Apostoli
Petru şi Pavel, iar ferestrele din pronaos au pictate pe Maica Domnului
şi Cuvioasa Paraschiva pe fereastra din stînga, iar cea din dreapta are
scena „Adormirea Maicii Domnului cu apostolii“, donată de părintele
protosinghel Gherasim Vasile, fost stareţ. Clopotniţa este construită
din lemn. În faţă, la stînga bisericii, în incinta schitului, sînt două
clădiri din lemn, etajate şi, puţin mai departe, încă o construcţie,
pentru cazarea vizitatorilor (cu plată), la care se ajunge pe o punte
metalică înălţată deasupra văii.
Eu am argumente mult mai simple care m-au pus pe ganduri mai demult legat de originea lui Iisus :
1. chiar numele lui IISUS sau in vorba ardeleneasca " ii sus " si multe alte cuvinte din Biblie care nu suna deloc evreieste ci pur romaneste, ca dovada ca limba noastra era folosita pe o mare intindere a globului.
2. Iisus se numea pe sine FIUL OMULUI - ( Varful Omul ? din Bucegi ! )
Poate că această
denumire e cea mai misterioasă din tot cuprinsul Noului Testament, cu
referire la Iisus. Cine era acest om? In niciun caz denumirea nu se
referă la Iosif - logodnicul Mariei -, ci mai degrabă la acea fiinţă
celestă la care face referire Daniel: (7:13). Pentru a ne lămuri mai
bine, este cazul să amintim încă un nume sub care Iisus apare în
Evanghelii: , ca şi precizarea lui Marcu referitoare la această
titulatură: <Şi învăţînd în Templu, Iisus zicea: cum zic cărturarii
că Hristos este Fiul lui David? Căci însuşi David a zis întru Duhul
Sfînt: Zis-a Domnul Domnului meu: şezi de-a dreapta Mea pînă voi pune pe
vrăjmaşii tăi aşternut picioarelor tale. Deci, însuşi David îl numeşte
pe el Domn; de unde dar este Fiul lui> (Marcu 12:35-37). Ciudat, nu?
3. I se mai spunea si Mesia . Spunem aceasta, cu atît mai mult cu cît Iisus apare în Evanghelii şi cu
denumirea de Mesia, iar zona din sudul Dunării, locuită de asemenea de
daci, se numea Moesia (a se citi Mesia), o dovadă în plus că Iisus era
de origine dacică, iar formarea sa spirituală s-a desăvîrşit aici. Mai
trebuie amintit şi faptul că numele lui Zamolxe ca părinte eponim al
moesilor ar putea fi Messios.
4. Cel mai des întîlnit epitet al lui
Dumnezeu în predicile lui Iisus este , TATA . De notat în acest sens este şi faptul că lui Zamolxe îi
erau dedicate, ca locuri de cult şi închinăciune, vîrfurile munţilor, pe
teritoriul actualei Românii existînd numeroase înălţimi ce poartă
denumirea de tartar, tatăl sau tătar (op. cit., p. 209-210, nota 6).
Atragem din nou atenţia asupra unui fapt, şi anume acela că, în toate
momentele principale ale vieţii sale pămînteşti, Iisus a fost legat de
munte:Schimbarea la faţă se petrece pe munte, moartea sa se petrece pe
munte, naşterea lasă de bănuit că s-ar fi petrecut tot pe munte, într-o
peşteră.
5. Călugării geto-daci. Trăsăturile subliniate sînt
menţionate de Alexandru Doboş în cartea amintită, unde se vorbeşte pe
larg despre faptul că esenienii ar fi, de fapt, vechi terapeuţi
geto-daci, iar . Ei (op. cit., p. 75). Flavius Josepus îi asemăna pe
esenieni cu călugărilor geto-daci, considerînd că aceasta era mai bine
cunoscută, ceea ce dovedeşte vechimea şi seriozitatea călugărilor
amintiţi. Numele acestor călugări erau, la geţii din dreapta Dunării,
cristai (să fie doar simplă asemănare fonică între şi ?!), iar la cei
din stînga Dunării,pleistai. Vasile Pîrvan punea cristai în legătură cu
ktistis - în limba greacă (oare nu au fost ai noii religii primii
creştini, în frunte cu apostolii?!) - şi pleistai cu polistis - fondator
de cetăţi. Invăţătura iniţiaţilor geţi se referea, ca şi la orfici, la
pythagoreici, precum şi la druizi, la cunoaşterea unei lumi divine, de
care omul s-a rupt, concentrîndu-şi atenţia numai asupra lumii fizice.
Orice iniţiere era precedată de probe de admitere, în măsură să
certifice că neofitul putea să facă faţă practicilor de iniţiere ce
urmau, fără să-şi rişte sănătatea sau să aibă accese de nebunie. Se
ştie că orice iniţiere are două faze: pregătirea şi iluminarea
(trezirea). Din relatările anticilor asupra călugărilor geţi (cf.
Alexandru Doboş, op. cit.), reiese că pregătirea nu se făcea prin
serbări orgiastice sau consum de droguri, care să rupă legătura cu lumea
reală,ci prin purificări, asceză şi viaţă neprihănită, departe de lume
şi de preocupările ei. Prin aceste pregătiri se dezvoltau calităţile
spiritului, partea eternă, divină a omului, astfel încît să poată domina
partea din om legată de lumea fizică/reală. Se spune că spiritul nu a
pierdut legătura cu sacrul, căruia îi aparţine, dar că aceasta o face
doar în starea de somn şi, la trezire, omul nu mai ştie nimic, deoarece
nu s-a înregistrat în memoria fizicului. Iluminarea (trezirea)
spiritului se produce atunci cînd neofitul a realizat o legătură
conştientă cu sacrul şi astfel are dovada existenţei acelei lumi,
printr-o experienţă trăită. Ei bine, aşa cum preciza Alexandru Doboş, ca
să fie primit în rîndul esenienilor, neofitul trebuia să aibă parte de
unele privaţiuni, să fie supus unor încercări de natură fizică şi
fiziologică, iar cele 40 de zile petrecute de Iisus în pustiu (cf. Luca,
4: 1-2) sînt tot o formă a privaţiunilor şi a ispitirilor la care era
supus neofitul care aspira să intre în eseniană“.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu