14. |
Atunci vei afla desfătarea ta în Domnul. Eu te voi purta în car de
biruinţă pe culmile cele mai înalte ale ţării şi te voi bucura de
moştenirea tatălui tău Iacov, căci gura Domnului a grăit acestea.
Capitolul 1
1. |
Vedenia lui Isaia, fiul lui Amos, pe care a văzut-o despre Iuda şi
Ierusalim, în vremea lui Ozia, Iotam, Ahaz şi Iezechia, regii lui Iuda. |
2. |
Ascultă, cerule, şi ia aminte, pământule, că Domnul grăieşte:
Hrănit-am feciori şi i-am crescut, dar ei s-au răzvrătit împotriva Mea. |
3. |
Boul îşi cunoaşte stăpânul şi asinul ieslea domnului său, dar Israel nu Mă cunoaşte; poporul Meu nu Mă pricepe. |
4. |
Vai ţie neam păcătos, popor împovărat de nedreptate, soi rău, fii
ai pieirii! Ei au părăsit pe Domnul, tăgăduit-au pe Sfântul lui Israel,
întorsu-I-au spatele. |
5. |
Pe unde să mai fiţi loviţi voi, cei ce mereu vă răzvrătiţi? Tot capul vă este numai răni şi toată inima slăbănogită. |
6. |
Din creştet până în tălpile picioarelor nu-i nici un loc sănătos;
totul este numai plăgi, vânătăi şi răni pline de puroi, necurăţate,
nemuiate cu untdelemn şi nelegate. |
7. |
Ţara voastră este pustiită, cetăţile voastre arse cu foc, ţarinile
voastre le mănâncă străinii înaintea ochilor voştri, totul este pustiit,
ca la nimicirea Sodomei. |
8. |
Sionul ajuns-a ca o colibă într-o vie, ca o covercă într-o bostănărie, ca o cetate împresurată! |
9. |
Dacă Domnul Savaot nu ne-ar fi lăsat o rămăşiţă, am fi ajuns ca Sodoma şi ne-am fi asemănat cu Gomora. |
10. |
Ascultaţi cuvântul Domnului, voi conducători ai Sodomei, luaţi aminte la învăţătura Domnului, voi popor al Gomorei! |
11. |
Ce-mi foloseşte mulţimea jertfelor voastre?, zice Domnul. M-am
săturat de arderile de tot cu berbeci şi de grăsimea viţeilor graşi şi
nu mai vreau sânge de tauri, de miei şi de ţapi! |
12. |
Când veneaţi să le aduceţi, cine vi le ceruse? Nu mai călcaţi în curtea templului Meu! |
13. |
Nu mai aduceţi daruri zadarnice! Tămâierile Îmi sunt dezgustătoare;
lunile noi, zilele de odihnă şi adunările de la sărbători nu le mai pot
suferi. Însăşi prăznuirea voastră e nelegiuire! |
14. |
Urăsc lunile noi şi sărbătorile voastre sunt pentru Mine o povară. Ajunge! |
15. |
Când ridicaţi mâinile voastre către Mine, Eu Îmi întorc ochii
aiurea, şi când înmulţiţi rugăciunile voastre, nu le ascult. Mâinile
voastre sunt pline de sânge; spălaţi-vă, curăţiţi-vă! |
16. |
Nu mai faceţi rău înaintea ochilor Mei. Încetaţi odată! |
17. |
Învăţaţi să faceţi binele, căutaţi dreptatea, ajutaţi pe cel apăsat, faceţi dreptate orfanului, apăraţi pe văduvă! |
18. |
Veniţi să ne judecăm, zice Domnul. De vor fi păcatele voastre cum e
cârmâzul, ca zăpada le voi albi, şi de vor fi ca purpura, ca lâna albă
le voi face. |
19. |
De veţi vrea şi de Mă veţi asculta, bunătăţile pământului veţi mânca. |
20. |
Iar de nu veţi vrea şi nu Mă veţi asculta, atunci sabia vă va mânca, căci gura Domnului grăieşte. |
21. |
Cum a ajuns ca o desfrânată cetatea cea credincioasă şi plină de
dreptate? Dreptatea locuia în ea, iar acum este plină de ucigaşi. |
22. |
Argintul tău s-a prefăcut în zgură şi vinul tău este amestecat cu apă; |
23. |
Mai-marii tăi sunt răzvrătiţi şi părtaşi cu hoţii; toţi iubesc
darurile şi umblă după răsplată. Ei nu judecă orfanul, iar pricina
văduvei nu ajunge până la ei. |
24. |
Pentru aceasta zice Domnul, Dumnezeul Savaot, puternicul lui
Israel: Răzbuna-Mă-voi împotriva asupritorilor Mei şi Mă voi întărâta cu
răzbunare asupra vrăjmaşilor Mei! |
25. |
Voi întoarce mâna Mea împotriva ta şi te voi curăţi de toată zgura ta, ca în cuptor. |
26. |
Voi întoarce judecătorii tăi să judece ca la început şi sfetnicii
tăi ca odinioară. După aceasta te vei putea numi iarăşi cetate dreaptă,
oraş credincios. |
27. |
Sionul va fi răscumpărat prin judecată şi locuitorii săi care se vor întoarce la credinţă, prin dreptate. |
28. |
Domnul va zdrobi pe cei răzvrătiţi, iar cei ce au părăsit pe Domnul vor fi nimiciţi. |
29. |
Ei vor fi ruşinaţi pentru dumbrăvile sfinte pe care le-au îndrăgit
şi se vor roşi la faţă din pricina grădinilor pe care le-au ales. |
30. |
Vor fi ca un stejar ale cărui frunze cad şi ca o grădină fără nici un strop de apă. |
31. |
Cel puternic va fi ca puzderiile de câlţi şi faptele lui ca o leasă
de mărăcini. Şi aceia şi aceasta vor arde laolaltă şi nimeni nu va
putea să-i stingă.
Aici ne este prezentata o situatie de acum doua mii si cateva sute de ani, dar pentru ca Biblia este cartea de capatai a crestinilor ar trebui sa facem o paralela intre ce era atunci si ce este acum in lume si sa tinem cont de ceea ce ni se cere a respecta cu adevarat. Indoctrinarea religioasa de acum nu se regaseste nici unde in Biblie. Iisus a tinut post 40 de zile si a spus ca anumite duhuri ies doar prin post si rugaciune. Pentru ca El se pregatea si se astepta a fi atacat cel mai puternic de dusman, tinand cont ca a luat tot negativismul lumii pe umerii sai, era necesar sa se pastreze curat, dar noi nu avem puterea lui spirituala. La o ispita i-a raspuns diavolului ca nu doar cu paine se hraneste omul ci si cu rugaciune. Ne stim noi ruga ca EL, avem noi puterea de a ne hrani doar spiritual, cu rugaciune insotita de fapte bune? NU, categoric ca nu, atunci poate ca Dumnezeu ia aceasta povara de pe umerii nostrii si ne indeamna doar la fapte bune, care cantaresc mai mult in ochii lui. In versiune moderna ar putea fi vorba de curatarea creierului, lepadarea de demonii care ne stapanesc mintea. De exemplu, cererea duhului blandetii in loc de cel al maniei si probabil postirea se refera tot in versiune moderna - daca sti ca un anumit aliment iti face rau renunta o perioada de timp la el,sau definitiv si dupa ce ai scapat de duhurile necurate (negativism insotit neaparat de fapte bune), ai grija sa nu mai pacatuiesti, caci acel duh daca vede casa (mintea curata) ataca cu putere mai mare, cu forte inseptite.
Puterm reflecta la aceste pasaje din Biblie si multi ne vom bucura sa aflam cand mergem la biserica ca aceasta adaposteste in curtile si anexele sale saracii fara adapost, ca-i hraneste corespunzator, ca se intereseaza de vaduva si de orfan, acolo in biserica. ( sa fie merinde in casa mea, spune Domnul) nu doar pentru calugari, preoti, porcii si vacile lor, ci pentru cel nevoias. Sunt sigura ca multi s-ar oferi voluntari in aceste actiuni caritabile, nu doar de ochii lumii peste hotare, sau in unele manastiri. Lacasele de cult au rasarit ca ciupercile dupa ploaie, asa incat ar putea fi intrebuintate dupa placul lui Dumnezeu. Acum cand mergi la biserica vezi ca in majoritatea timpului este goala, are o femeie de serviciu care vinde lumanari, sterge praful si goneste afara pe cine intra mai zderntaros acolo, preotii se ocupa de afacerile lor, si de politica. Preotia a devenit cu adevarat o cariera, este scoasa din sfera spiritualului. La catolici mai grav, au gratii la intrarea in biserica, s-au zavorat si mai bine fata de fratii in suferinta.
Concluzie:
Sa luam aminte si sa facem ce ne spune in Isaia cap 1:15 : Mâinile
voastre sunt pline de sânge; spălaţi-vă, curăţiţi-vă! 16. Nu mai faceti rau inaintea ochilor mei. Incetati odata ! 17. Invatati sa faceti binele, cautati dreptatea, ajutati pe cel apasat, faceti dreptate orfanului, aparati pe vaduva !Cand ti post nu te lauda, cand faci milostenie nu trambita, cand te rogi, fa-o in camaruta ta cu rugaciunea Tatal Nostru si in general tot ce faci, sa nu stie stanga ce face dreapta, untdelemnul sa nu lipseasca de pe capul tau, adica( mintea sa fie curatata tot timpul )si hainele sa fie vesnic albe (adica sa avem fapte bune). Acesta este postul care-i place Domnului.
"In trei zile
voi darama templul: in trei zile il voi ridica din nou. ( In ochii Domnului o zi este ca o mie de ani si o mie de
ani ca o zi),
spune fiul esenian- imbracat in haina alba de in - al Mariei. Daca privim dupa
2000 de ani, toate invataturile confirmate prin moartea sa si prin invierea
spirituala, le-a avut pentru toata omenirea. Verbul si jertfa sa au pus
temeliile unui templu invizibil, mult mai solid si indestructibil decat toate
templele de piatra, dar nu se poate continua si ispravi decat in masura in
care fiecare om si toate veacurile se vor stradui la aceasta.
Aceasta stiinta va fi regasita doar cand Biserica si Stiinta de
comun acord se vor stradui impreuna si vor coopera. Stiinta trebuie sa-si
extinda domeniul, iar Religia trebuie sa-si inteleaga originile. Doctrina
ezoterica nu este numai o stiinta, o filozofie, o morala, o religie. Ea este
stiinta, filozofia, morala si insasi religia, este
adevarata stiinta a lui Dumnezeu spre care tindem cu totii.
Aceste este templul
lui Hristos, pentru care si-a dat viata si care trebuie reconstruit de catre
omenire.
Care sa fie templu acesta? Al omenirii transformate.
El este un templu :
1. Moral, 2. Social
si 3. Spiritual.
Dupa 2000 de ani de la moartea sa, templul spiritual aproape ca a patruns in constiinta
fiecaruia. Cu cel social avem mari probleme.
Aceasta presupune stabilirea Domniei lui Dumnezeu si a legii sale in
institutiile organice ale omenirii. Omenirea inca mai traieste starea de
razboi, sub legea Fortei si a Destinului. Legea
lui Hristos care domneste in constiinta morala n-a trecut inca in
institutii.
fragmente din :
(Marii
Initiati de Eduard Schure" )
Concluzie :
Au
trecut doar 2 zile ( 2000 de ani ) de cand Iisus lucreaza la
recontructia templului. Ne promite ca in 3 zile il darama si in 3 zile
il reface la loc, dupa placul sau. Asa ca nu va fi nici un sfarsit al
lumii acum, ci doar o reconstructie a unui "templu parasit ". ACUM suntem in perioada de daramare, care conform spuselor LUI mai dureaza exact 986 de ani. Traim vremuri tulburi, in care se lucreaza la daramarea unor structuri vechi, de aceea vedem "atata praf in ochi", dar avem speranta ca vom iesi din aceasta incercare total schimbati, in care templul moral, social si spiritual vor fi unul si acelasi in care se vor reface legaturile cu Dumnezeu. Poate ca atunci oaia va sta linistita langa lup fara sa-i fie frica si oamenii vor sta pe banca la porti de vorba unii cu altii, satuli de viata lunga si fericita, cum promite Cartea Sfanta, fara rani, lovituri si moarte.
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu